Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Ansluta en receptionist >

Lägga till användare i en klinik >

Det vanligaste arbetet för en receptionist är väl bl.a. att sköta kundkontakt, bokningar, ev. ta betalt o.s.v.

Vi förutsätter att arbetet sker med utgångspunkt från bokningskalendern. Hur den fungerar kan Du se här >>>

...

Bläddra mellan kalendrar >

Ny patient >

Beroende på varifrån inskrivningen initierades kan det på vägen vara så att Du får ange parametrar för själva bokningen i kalendern.

Boka in patient >

O.B.S! I vilket fönster Du än befinner Dig och Image Added är aktiv (inte grå) kan Du klicka på Image Added (Ctrl + K) för att komma till kalendern (finns det fler får Du välja) och ha patienten med Dig, bara att klicka in (boka) vederbörande i kalendern.

Bokningsbekräftelse >

Frikort >

Ta betalt i receptionen >

Händelselogg > Om något blivit fel

Nybesök >

Flytta/ändra bokning >

Redigera bokning >

Senaste patienter > Som Du gjort något med

SMS-påminnelser >

Söka bokningar för patient >

Söka nybesökstider >

Söka patient med personnummer>

Telefonlista >

Om Du högerklickar på ikonen  kan Du se vilka kalendrar Du har tillgång till och kan öppna:

...

Detta till skillnad må om återbud registrerats  registrerats 

...

 söker efter tider reserverade för nybesök. 

...

 Är en särskild brevlåda för receptionen. Om fler receptionister tjänstgör vid olika tider eller omlott så kan behandlaren meddela sig vis via "Reception" i internposten. Mottagare är då "Reception" i internposten och alla receptionister har tillgång till denna inbox. Receptionsbevlådan tilldelas under Inställningar, Administrera användare, Behörigheter.