...
Lägga till användare i en klinik >
Det vanligaste arbetet för en receptionist är väl bl.a. att sköta kundkontakt, bokningar, ev. ta betalt o.s.v.
Vi förutsätter att arbetet sker med utgångspunkt från bokningskalendern. Hur den fungerar kan Du se här >>>
...
Beroende på varifrån inskrivningen initierades kan det på vägen vara så att Du får ange parametrar för själva bokningen i kalendern.
O.B.S! I vilket fönster Du än befinner Dig och är aktiv (inte grå) kan Du klicka på (Ctrl + K) för att komma till kalendern (finns det fler får Du välja) och ha patienten med Dig, bara att klicka in (boka) vederbörande i kalendern.
Händelselogg > Om något blivit fel
Senaste patienter > Som Du gjort något med
Söka patient med personnummer>
Om Du högerklickar på ikonen kan Du se vilka kalendrar Du har tillgång till och kan öppna:
...
Detta till skillnad må om återbud registrerats registrerats
...
söker efter tider reserverade för nybesök.
...
Funktionen letar i alla tillgängliga kalendrar under det antal veckor framåt som angivits. Om Du dubbelklickar på en tid så öppnas den aktuella kalendern med aktuell vecka.
Det finns internpost i SGX, mycket användbart för smidig kommunikation mellan reception och behandlare, se här >>>
Är en särskild brevlåda för receptionen. Om fler receptionister tjänstgör vid olika tider eller omlott så kan behandlaren meddela sig via "Reception" i internposten. Mottagare är då "Reception" i internposten och alla receptionister har tillgång till denna inbox. Receptionsbevlådan tilldelas under Inställningar, Administrera användare, Behörigheter.