You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 12 Next »

För att boka in patient dubbelklickar Du i önskad bokningsruta eller högerklickar och väljer "Boka tid". Då öppnas patientregistret och Du kan söka fram önskad patient. Dubbelklicka på patienten i patientregistret.

Om inte patienten finns patientregistret, klicka på NY och skriv in ny patient eller ...

Om Du skrivit in komplett personnummer och patienten saknas i systemet får Du en fråga om patienten skall skrivas in. När patienten är inskriven fortsätter proceduren enligt nedan.

Du kan korrigera tiden om Du vill, till ex. 08:45, Du väljer bokningens längd (går att ställa in default längd), lägger till en notering om det behövs, väljer bakgrundsfärg om Du vill.

Om det är ett nybesök, se här >>>

Du kan även skriva en notering på bokningen. Tryck Enter för att spara bokningen.

Om patienten godkänt kommunikation via SMS/e-post kan Du välja att skicka en påminnelse via SMS. Du kan klicka i rutan för "Samtycke" om Du vill ändra SMS eller e-post.

Finns inget samtycke visas istället:  Klicka i rutan så kan Du registrera samtycke och mobilnummer och/eller e-postadress direkt:

Klicka sedan på OK.

Om Du inte valt att skicka en påminnelse via SMS men patienten samtycker till kommunikation via SMS/e-post kan Du valfritt skicka en bokningsbekräftelse med e-post till patienten.

Inställningar för SMS-påminnelse hittar Du under Klinikinställningar, Externa tjänster, SMS

Inställning för bokningsbekräftelse (mail) under Användarinställningar, Tidbok

Fyll ev. i kompletterande meddelandetext om det är aktuellt. Du kan även välja att journalföra att mail är skickat.

Mailet ser ut som nedan:

Mailet grundar sig på en mall som Du själv kan redigera.


  • No labels