You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

Om flera enskilda vårdgivare finns på samma mottagning kan man slå samman dessa till en enhet.

Främsta anledningen till att göra det är om man har en gemensam receptionist/administratör som kan sköta väntelista, bokningar och patientkontakter.

Även om man inte har en receptionist turas man på vissa mottagningar om att ha "telefontid" och det kan då vara en fördel att direkt kunna se och boka i medarbetarnas kalender.


Hur fungerar det? Vad händer?

Det som händer är att patientregistret blir gemensamt för alla vårdgivare. Fortfarande ser man normalt bara sina egna, aktuella patienter men man kan söka fram alla patienter som finns i registret.

Receptionisten har tillgång till hela patientregistret och till alla vårdgivares bokningskalendrar. Varje vårdgivare kan, valfritt, dela sin kalender med andra vårdgivare, antingen för att läsa eller läsa/ändra.

Om man "delar" på patienter kan man, om patienten samtycker, ha delad journalföring. Det innebär att fler vårdgivare kan ta del av patientens journal. O.B.S! Att sådan delning loggas så att man kan sen vem som tagit del av vad.





  • No labels