You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 33 Next »

Nu finns det möjlighet att slå samman flera SGX-installationer till ett sammanhållet program med alla medarbetare i samma system. Här kan du läsa mer om vad det innebär att arbeta flera användare i samma system.

Steg 1: Anmäl intresse till Antwork att ni vill göra en sammanslagning

  1. Föreslå ett datum då ni vill göra sammanslagningen. Välj gärna en fredag eller en dag då ni är lediga dagen efter eller har lite luft i kalendrarna så att ni har tid att verifiera sammanslagningen INNAN ni börjar jobba.
  2. Verifiera datumet med Antwork, support@antwork.se.

Steg 2: Ange vilka SGX-installationer som berörs

  1. Utse en användare som ska agera som systemansvarig.
  2. Ange vilka användare/vårdgivare som ingår i sammanslagningen.
  3. Ange om nya eller befintliga användare ska läggas till som receptionister.
  4. Skicka uppgifterna till Antwork, support@antwork.se.

Steg 3: Alla berörda vårdgivare måste godkänna sammanslagningen

  1. Godkänn sammanslagning med alla angivna vårdgivare.
  2. Godkänn att vald användare är systemansvarig.
  3. Godkänn att angivna användare får receptionistbehörighet.
  4. Skicka godkännande till Antwork, support@antwork.se.

    Jag godkänner att 'användare' utses till systemansvarig och sköter kontakten med Antwork AB angående användare, nya vårdgivare och rättigheter. Vissa uppgifter och inställningar kan bara göras av systemansvarig.
    Jag önskar och godkänner sammanslagning till en gemensam databas med listade vårdgivare och vald systemansvarig. Detta innebär en sammanhållen, delad journalföring, enligt gällande bestämmelser i PUL, PDL och GDPR, inom mottagningen.
    Samtidigt godkänner jag att vår receptionist/receptionister och framtida receptionister får tillgång till min tidbok och övriga sysslor som en receptionist har att utföra.

Steg 4: Inför sammanslagning

  1. Avsluta ert arbete kvällen innan.
  2. Logga ut från SGX.
  3. OBS! Mycket viktigt att ni INTE loggar in i SGX under tiden vi håller på med sammanslagningen.
  4. Ni kommer inte att kunna logga in i er gamla databas efter sammanslagningen.

Steg 5: Efter sammanslagning

Dags att börja jobba i SGX.

  1. Starta SGX.
  2. Ange ditt nya databasnamn som du har fått av oss via mejl efter sammanslagningen. 
  3. Verifiera att dina uppgifter är korrekta.
    1. Inställningar | Administrera användare
    2. Inställningar | Administrera klinik
  4. Verifiera e-frikort om du har ett e-frikortsavtal med ditt landsting. För att testa om e-frikortstjänsten fungerar i SGX så kan du öppna Patientregistret och välja en patient och välja ikonen för frikort i menyn.
  5. Gör några stickprov på dina senaste patienter, besök och journaler och verifiera att uppgifterna är korrekta.
  6. Verifiera att du kommer åt dina mallar och fraser.
  7. Efter verifieringen så är det bara att börja jobba i SGX. 


  • No labels