Du kan välja att köra SGX som ett enanvändarsystem eller som fleranvändarsystem med ett sammanhållet program med alla medarbetare i samma system.
SGX med flera användare
- Receptionister som administrerar bokningar i era respektive bokningskalendrar.
- Ni kan dela ut era kalendrar om ni vill hjälpa varandra med bokningar o.s.v.
- Med patientens samtycke kan ni också läsa varandras journalnotat med sammanhållen journalföring.
Gemensam väntelista.
Gemensamt patientregister.
Receptionist:
Om ni
Om flera enskilda vårdgivare finns på samma mottagning kan man slå samman dessa till en enhet.
Receptionist:
Främsta anledningen till att göra det är om man har en gemensam receptionist/administratör som kan kan denne sköta väntelistaväntelistor, bokningar och patientkontakter.
Även om man inte har en receptionist turas man på vissa mottagningar om Om ni turas om med att ha "telefontid" och det kan då vara en fördel att direkt kunna kan ni se och boka i medarbetarnas kalender.
Internpost:
Ni får tillgång till intern post. Det fungerar ungefär som en vanlig mail men är helt intern och har ingen kontakt "utåt" vilket gör att sekretessen inte behöver beaktas på samma sätt som i vanlig mail. Bara den som får meddelandet kan ta del av det. Det skickas automatiska meddelanden till behandlaren om receptionen ex. markerar ett återbud.
Sammanslagning av vårdgivare på samma mottagning
Om flera enskilda vårdgivare finns på samma mottagning kan ni slå samman dessa till en enhet.
Hur fungerar det? Vad händer?
Det som händer är att patientregistret blir gemensamt för alla vårdgivare. Fortfarande ser man normalt bara sina egna, aktuella patienter men man kan söka fram alla patienter som finns i registret. Man kan dock inte se sådant men inte har rätt till.
...
Om man "delar" på patienter kan man, om patienten samtycker, ha delad journalföring. Det innebär att fler vårdgivare kan ta del av patientens journal. O.B.S! Att sådan delning loggas så att man kan sen vem som tagit del av vad.
Internpost:
Ni får tillgång till intern post. Det fungerar ungefär som en vanlig mail men är helt intern och har ingen kontakt "utåt" vilket gör att sekretessen inte behöver beaktas på samma sätt som i vanlig mail. Bara den som får meddelandet kan ta del av det. Det skickas automatiska meddelanden till behandlaren om receptionen ex. markerar ett återbud.
Nästa steg
För att göra en sammanslagning behöver vi godkännande från samtliga inblandade. Dessutom behövs en systemansvarig som vi kan kontakta ex. angående om fler vårdgivare skall in i systemet o.s.v.
Läs mer här, https://support.antwork.se/x/NgBlAQ.