You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

Om patienten inte har fått någon SMS-påminnelse kan det bero på flera saker. Du kan själv kontrollera om och när SMS-påminnelsen har skickats till patienten.

  • Markera patienten.
  • Välj ikonen  Fler patientrelaterade val.
  • Välj ikonen Historik patientkommunikation.

Om SMS:et saknas i listan har inget SMS skickats. Det kan bero på något av följande

    • Patienten har inte samtyckt till kommunikation via SMS/e-post.
    • SMS-påminnelse var inte valt på bokningen.  Högerklicka på bokningen och välj Historik.
    • SMS har misslyckats att skickas till eller från någon av mobiloperatörna.

Om SMS:et finns i listan. Det kan bero på något av följande

      • Patienten har ett felaktigt mobilnummer inlagt.
      • Patienten har bytt mobilnummer.
      • Patienten har haft sin mobiltelefon avstängd.

  • No labels