Om patienten inte har fått någon SMS-påminnelse kan det bero på flera saker. Du kan själv kontrollera om och när SMS-påminnelsen har skickats till patienten.

Alternativ 1:

  • Högerklicka på bokningen.
  • Välj Historik. 

Alternativ 2:

  • Markera patienten.
  • Välj ikonen image2018-6-8_12-55-59.png Fler patientrelaterade val.
  • Välj ikonen Historik patientkommunikation.


Om SMS:et saknas i listan har inget SMS skickats. Det kan bero på något av följande

  • Patienten har inte samtyckt till kommunikation via SMS/e-post.
  • SMS-påminnelse var inte valt på bokningen.
  • SMS har misslyckats att skickas till eller från någon av mobiloperatörerna.

Om SMS:et finns i listan. Det kan bero på något av följande

    • Patienten har ett felaktigt mobilnummer inlagt.
    • Patienten har bytt mobilnummer.
    • Om patienten får SMS:et senare kan det bero på att patienten har haft sin mobiltelefon avstängd.
  • No labels