Komma igång med SMS
Aktivera SMS. För att kunna skicka SMS måste du aktivera SMS, det gör du genom att ange Avsändare under Inställningar | Klinikinställningar | Externa tjänster | SMS.
- Anger du ditt mobilnummer kan mottagaren svara på SMS:et.
- Ange en text som t.ex Rehabfysen (max 11 tecken) kan mottagaren inte svara på SMS:et.
Du kan även nå den inställningen från bokningsfönstret via
Om du vill kan du testa att skicka SMS till dig själv under Meddelande | Skicka SMS.
Skicka påminnelse via SMS/bokningspåminnelse via SMS
Skicka SMS till patient
Under i de flesta fönster kan Du du skicka SMS till patienten, under förutsättning att Du registerat du har registrerat patientens mobilnummer och att patienten samtycker till kommunikation via SMS. Mobilnumret och samtycket registreras i patientuppgifter.
Du kan även skicka SMS till valfri mottagare under Meddelande , | Skicka SMS.
Du kan skapa mallar för SMS-meddelande under Mallar, SMS.
Du måste ange Avsändare under Inställningar, Klinikinställningar, Externa tjänster.
Ingen fast kostnad för tjänsten. 0,75 kr / SMS med 150 tecken. 151 - 300 tecken 1,50 kr, o.s.v.
Har Du idag ett avtal med 21'st Century Mobile så kan Du säga upp det
Inställningar:
Under Inställningar, Klinikinställningar, Externa tjänster skall Du ange avsändare. Anger Du Ditt mobilnummer kan mottagaren svara på SMS'et. Du kan även skriva något annat ex. Rehab AB (max 11 tecken) och då kan inte mottagaren svara.
Under Inställningar, Klinikinställningar, Kommunikation kan Du även välja om SMS-påminnelse skall föreslås automatiskt när Du bokar en patient i kalendern,
Se skickade SMS i Kommunikationshistorik
Under Fler patientrelaterade val kan du Kommunikationshistorik: Under Fler patientrelaterade val kan Du se kommunikationshistorik för patienten.
Där visas visas både SMS- och Ee-postkontakter Du du har haft med patienten:.
Om Du du markerar en rad kan Du du se vad Du du skrivit:.
Kostnader för SMS
Under Arkiv, SMS kostnad kan Du se hur Du ligger till med SMS
...