- Alternativ 1: Högerklicka på bokningen i tidboken och välj "Ta bort besök".
- Alternativ 2: Markera patienten och klicka på Besök (Ctrl + B) för att öppna besöksregistret. Markera
...
- besöket och klicka på ikonen Ta bort .
...
- Alternativ 3: Markera besöket i
...
- patientöversikten och klicka på ikonen Ta
...
- bort
Om besöket är inskickat får
...
du en fråga:
Svarar
...
du Ja makuleras besöket och
...
du kan registrera ett nytt om det är aktuellt.
...
Om besöket är fakturerat/betalt måste fakturan/
...
- Du kommer då automatiskt till Fakturor
- Patientens fakturor visas och fakturan som måste krediteras är markerad.
- Välj ikonen Kreditera .
- I och med det krediteras fakturan men krediteringen är fortfarande obetald. Patienten måste så att säga "få tillbaka" pengarna. Svara Ja på frågan "Vill du direkt skapa en återbetalning/korrigering av det krediterade beloppet?".
- Var noga med att "återbetalningen" får samma datum och betalsätt som den makulerade fakturan. De uppgifterna ser du till höger i fönstret Fakturor. Välj samma betaldatum och betalsätt
kontantfakturan först krediteras.
...
Om inte patientavgiften har ändrats svara Nej på frågan om eventuellt registrerad betalning till e-frikort ska regleras.
...
Svara Ja om du vill reglera betalningen.
Se även Ångra makulering besök >