- Markera besöket i Besöksregistret och klicka på ikonen Ta bort .
- Öppna besöket och klicka på ikonen Ta bort
Om besöket är inskickat får Du en fråga:
Svarar Du Ja makuleras besöket och Du kan registrera ett nytt om det är aktuellt.
Om besöket är fakturerat/betalt måste fakturan/kvittot först tas bort.
Du kommer då automatiskt till :
Markera fakturan och klicka på ikonen Kreditera .
I och med det krediteras fakturan men krediteringen är fortfarande obetald. Patienten måste så att säga "få tillbaka" pengarna.
Markera den obetalda krediteringen, klicka på Återbetalning/Korrigering
Var noga med att "återbetalningen" får samma datum och betalsätt som den makulerade fakturan. De uppgifterna ser du till höger i fönstret Fakturor.
När det är klart, stäng Fakturor och ta bort/makulera besöket.
Se även Ångra makulering besök >