Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Om du vill veta mer om SGX innan du bestämmer dig kommer vi att ha flera demotillfällen under hösten. Tillgängliga datum för årets utbildningar demotillfällen annonseras ut under september. Du kan även kontakta oss på Antwork på 08-32 10 50 för mer information.

...

Meddela ??? att du vill ta del av erbjudandet om att kostnadsfritt gå över till SGX. I och med kostnadsfri flytt till SGX gäller 12 månaders bindningstid.

Steg 2: Godkänn avtal

Innan du kan börja använda SGX behöver du godkänna Antwork's avtal.

...

  1. Boka ett datum i samråd med ???? då du ska gå över till SGX.
  2. Välj en dag då du är ledig dagen efter eller har lite luft i kalendern så att du har tid att verifiera att uppgifterna har överförts korrekt.
  3. Tillgängliga datum för flytt annonseras ut under november.

Steg 5: Installera SGX

  1. Installera SGX
  2. Välj och verifiera inloggning. Inloggning är möjlig med e-tjänstekort, yubikey Yubikey i kombination med lösenord eller Mobilt BankID. Läs mer om inloggningvåra inloggningsalternativ.
  3. Starta SGX och verifiera att du kommer till SGX inloggning.
    1. Om du ska använda e-tjänstekort. Välj fliken E-legitimation och kontrollerar att du kan se ditt certifikat i listan.
    2. Om du ska använda yubikeyYubikey. Beställ din yubikey Yubikey av oss minst två vecka innan start. Vi skickar den med post.
    3. Om du ska använda Mobilt BankID behöver du inte göra något mer.

...

  1. Om du vill använda dig av en extern personuppgiftstjänst i SGX för att automatiskt hämta person- och adressuppgifter, läs mer här, Tjänsten är gratis för dig med avtal i Region Stockholm.
  2. Om du vill använda dig av e-frikort och saknar HSA-id och e-frikortsavtal med din region, läs mer här.

Steg 7: Sista arbetsdagen i ???.

  1. Följande information flyttas inte med till SGX
    1. Skulder och fakturor.
    2. Bokföring.
  2. Se till att skicka in alla dina landstingsbesök i ???.
  3. Se till att alla dina notat är signerade.
  4. Ta ut bokföringsunderlag ???? och spara undan.
  5. Ta en säkerhetskopia ???.
  6. Skicka säkerhetskopian till Antwork, se läs mer här >>>.   Du Du kan inte skicka in dina säkerhetskopior via mejle-post.

Steg 8: Start

När överflytten är klar meddelar vi dig via e-post och du kan logga in i SGX.

  1. Starta SGX.
  2. Ange dina inloggningsuppgifter som du har fått av oss. 
  3. Logga in.
  4. Om det saknas obligatoriska uppgifter såsom mobilnummer och e-post kommer du att behöva fylla i dessa när du startar SGX.
  5. Verifiera att dina uppgifter är korrekta.
    1. Inställningar | Administrera användare.
    2. Inställningar | Användarinställningar.
    3. Inställningar | Administrera klinik.
      1. Var speciellt noga med att kontrollera att du har rätt arvodestyp, A- eller B-praktik då detta påverkar din ersättning. 
    4. Inställningar | Klinikinställningar.
    5. Inställningar | Ersättningskoder.
    6. Inställningar | Avgiftskoder.
  6. Gör några stickprov på dina senaste patienter, besök och journaler och verifiera att uppgifterna har överförts korrekt.
  7. Verifiera e-frikort om du har ett e-frikortsavtal med din region. För att testa om e-frikortstjänsten fungerar i SGX så kan du öppna Patientregistret och välja en patient och välja uppe i menyn.
  8. Om du upptäcker något fel måste du kontakta oss omedelbart.

  9. Efter verifiering kan du börja använda SGX. 

...