You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 77 Next »

I SGX har vi stöd för bl.a.

  • Tidbokning
  • Webbtidbokning
  • Videosamtal och chatt med patient
  • Besöksregistrering, region, privat, företag och försäkringsbolag
  • Journalföring
  • E-frikort och frikort
  • Fakturering och försäljning
  • Generering av filer till regionen
  • E-post och SMS
  • Statusar som t.ex. akupunktur, KOOS och VAS
  • Blanketter och brev
  • Scanna och länka dokument
  • Remisser
  • E-recept
  • Koppling till träningsprogram ExorLive, Mobilus och PhysioTools samt ett eget enklare träningsprogram

SGX är en prenumerationstjänst och kostar 500 kr/månad (exkl. moms) och användare. I och med kostnadsfri flytt till SGX gäller 12 månaders bindningstid. Därefter kan du fritt välja faktureringsperiod mellan 1-6 månader. Läs om våra priser.
Det är ingen startkostnad för programmet.
Införande, lagring av data, säkerhetskopiering och support via e-post, telefon och fjärrstyrning ingår i månadsavgiften.
Receptionister betalar ingen licenskostnad.

SGX stödjer flera olika arbetssätt och du väljer själv vilka funktioner du vill nyttja.
SGX är ett Windowsbaserat program och kan köras i Windows eller i Windows på Mac med exempelvis Parallells. SGX kräver Windows 10. Läs mer här.


Om du vill veta mer om SGX innan du bestämmer dig kommer vi att ha flera demotillfällen under hösten. Tillgängliga datum för årets demotillfällen annonseras ut under september. Du kan även kontakta oss på Antwork på 08-32 10 50 för mer information.

Steg 1: Meddela intresse

Meddela ??? att du vill ta del av erbjudandet om att kostnadsfritt gå över till SGX. I och med kostnadsfri flytt till SGX gäller 12 månaders bindningstid.

Steg 2: Godkänn avtal

Innan du kan börja använda SGX behöver du godkänna Antwork's avtal.

  1. Avtalen skickas till dig via e-post.

Steg 3: Välj datum för utbildning

  1. Anmäl dig till ett eller flera utbildningstillfällen. Det är obligatoriskt att gå utbildningen vid minst ett tillfälle innan du kan flyttas över till SGX.
  2. Tillgängliga datum för årets utbildningar annonseras ut under oktober.

Steg 4: Välj datum för flytt

  1. Boka ett datum i samråd med ???? då du ska gå över till SGX.
  2. Välj en dag då du är ledig dagen efter eller har lite luft i kalendern så att du har tid att verifiera att uppgifterna har överförts korrekt.
  3. Tillgängliga datum för flytt annonseras ut under november.

Steg 5: Installera SGX

  1. Installera SGX
  2. Välj och verifiera inloggning. Inloggning är möjlig med e-tjänstekort, Yubikey i kombination med lösenord eller Mobilt BankID. Läs mer om våra inloggningsalternativ.
  3. Starta SGX och verifiera att du kommer till SGX inloggning.
    1. Om du ska använda e-tjänstekort. Välj fliken E-legitimation och kontrollerar att du kan se ditt certifikat i listan.
    2. Om du ska använda Yubikey. Beställ din Yubikey av oss minst två vecka innan start. Vi skickar den med post.
    3. Om du ska använda Mobilt BankID behöver du inte göra något mer.

Steg 6: Förberedelser

  1. Om du vill använda dig av en extern personuppgiftstjänst i SGX för att automatiskt hämta person- och adressuppgifter, läs mer här, Tjänsten är gratis för dig med avtal i Region Stockholm.
  2. Om du vill använda dig av e-frikort och saknar HSA-id och e-frikortsavtal med din region, läs mer här.

Steg 7: Sista arbetsdagen i ???.

  1. Följande information flyttas inte med till SGX
    1. Skulder och fakturor.
    2. Bokföring.
  2. Se till att skicka in alla dina landstingsbesök i ???.
  3. Se till att alla dina notat är signerade.
  4. Ta ut bokföringsunderlag ???? och spara undan.
  5. Ta en säkerhetskopia ???.
  6. Skicka säkerhetskopian till Antwork, läs mer här. Du kan inte skicka in dina säkerhetskopior via e-post.

Steg 8: Start

När överflytten är klar meddelar vi dig via e-post och du kan logga in i SGX.

  1. Starta SGX.
  2. Ange dina inloggningsuppgifter som du har fått av oss. 
  3. Logga in.
  4. Om det saknas obligatoriska uppgifter såsom mobilnummer och e-post kommer du att behöva fylla i dessa när du startar SGX.
  5. Verifiera att dina uppgifter är korrekta.
    1. Inställningar | Administrera användare.
    2. Inställningar | Användarinställningar.
    3. Inställningar | Administrera klinik.
      1. Var speciellt noga med att kontrollera att du har rätt arvodestyp, A- eller B-praktik då detta påverkar din ersättning. 
    4. Inställningar | Klinikinställningar.
    5. Inställningar | Ersättningskoder.
    6. Inställningar | Avgiftskoder.
  6. Gör några stickprov på dina senaste patienter, besök och journaler och verifiera att uppgifterna har överförts korrekt.
  7. Verifiera e-frikort om du har ett e-frikortsavtal med din region. För att testa om e-frikortstjänsten fungerar i SGX så kan du öppna Patientregistret och välja en patient och välja uppe i menyn.
  8. Om du upptäcker något fel måste du kontakta oss omedelbart.

  9. Efter verifiering kan du börja använda SGX. 

Steg 9: SGX

Efter övergång till SGX

  1. Om din region tillåter att du skickar in flera filer per månad. Skicka in en fil så fort som möjligt för att verifiera att allt fungerar korrekt så att eventuella problem hinner lösas innan månadsskiftet.

Support

Om du har några frågor eller funderingar så finns vi tillgängliga på telefon, e-post eller om du vill skapa supportärende direkt i SGX.


  • No labels