- Alternativ 1: Högerklicka på bokningen i tidboken och välj "Ta bort besök".
- Alternativ 2: Markera patienten och klicka på Besök (Ctrl + B) för att öppna besöksregistret. Markera besöket och klicka på ikonen Ta bort .
- Alternativ 3: Markera besöket i patientöversikten och klicka på ikonen Ta bort
...
Om besöket är inskickat får Du du en fråga:
Svarar Du du Ja makuleras besöket och Du du kan registrera ett nytt om det är aktuellt.Om Om besöket är fakturerat/betalt måste fakturan/kvittot kontantfakturan först tas bort.
Du kommer då automatiskt till :
Markera fakturan och klicka på .
I och med det krediteras fakturan men krediteringen är fortfarande obetald. Patienten måste så att säga "få tillbaka " pengarna.
Markera den obetalda krediteringen, klicka på Återbetalning/Korrigering
Var noga med att "återbetalningen" får samma datum och betalsätt som den makulerade fakturan.
Om inte patientavgiften har ändrats svara Nej på frågan om eventuellt registrerad betalning till e-frikort ska regleras.
Svara Ja om du vill reglera betalningen.
Se även Ångra makulering besök >När Det är klart, stäng Fakturor och ta bort/makulera besöket.