Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Se först Inställningar för webbokningar.

O.B.S! Att webbtidboken är under utveckling och ändringar kan komma att ske i början.


...


För att lägga ut en bokning på webben högerklickar Du i kalendern där Du vill lägga ut den:

...

I kalendern ser Du bokningen så här:

Image RemovedImage Added

...


I webbkalendern ser det ut som nedan:

...

När patienten klickar på en ledig tid för att boka så får hen fylla i sina kontaktuppgifter (personnummer är ej obligatoriskt):

Image RemovedImage Added

När patienten klickar på Boka visas följande och den bokningsbara tiden försvinner från webbtidboken:

...

I bokningsbekräftelsen finns en länk för avbokning:

Du får samtidigt ett meddelande på internposten om att en bokning skett:

Image Added

...

I Din egen kalender får vänsterkanten en ny färg:

Image Removed

Om Du klickar på bokningen ser Du bokningsinformationen:

Image Removed

Klicka på "Koppla webb-patient". Om patienten finns i systemet men vissa uppgifter, ex. mail-adress eller mobilnummer skiljer mellan uppgifterna i SGX och det som angivits i bokningen visas:

Image Removed

Image Added

I Inställningar, Användarinställningar, Tidbok, Webbtidbok kan du ställa in om bokningen skall "kopplas" till patienten automatiskt. Detta förutsätter att personnummer är angivet på webbokningen, patienten tidigare är inskriven och att mailadress och mobilnummer stämmer. Finns/stämmer inte dessa uppgifter med de som finns i systemet sker ingen automatisk "koppling".

...

Om inte automatisk "koppling" skett så dubbelklickar du på bokningen och du får frågan:

Image Added 

Om patienten (personnumret) finns i systemet men namn, mailadress eller mobilnummer inte stämmer uppmanas du att verifiera med patienten.

Image Added

Du kan då välja vilka uppgifter som skall användas:

Image Added

...

Om personnumret inte finns i systemet och du klickar OK på frågan om att skriva in patienten så hämtas patientuppgifterna från PU-tjänsten och du får välja vilka uppgifter som skall användas (har du ingen PU-tjänst får du skriva in manuellt):

Image Added

Vi förutsätter här att patienten samtycker till kommunikation via SMS och e-post så den är ikryssad.

...

När inskrivningen är klar blir texten i bokningsrutan svart istället för röd.

Image Added

...

Om Du klickar på bokningen ser Du bokningsinformationen:

Image Added

Du ser i "Extra notering" det patienten angivit vid bokningen.

...

Om patienten ångrar sig och avbokar via länken i bokningsbekräftelsen:

Image Added

Patienten får en bekräftelse att tiden är avbokad och får även ett mail med en bekräftelse och Du får ett meddelande i internposten:

Image Added

Tiden blir åter bokningsbar i webbkalendern.

...


Om patienten ringer och avbokar sin tid, högerklicka på bokningen och välj "Avboka patient". Patienten tas bort och tiden återuppstår i webbtidbokenBäst att kolla med patienten vad som gäller.