Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  1. Avsluta ert arbete kvällen innan.
  2. Logga ut från SGX.
  3. OBS! Mycket viktigt att ni INTE loggar in i SGX under tiden vi håller på med sammanslagningen.
  4. Ni kommer inte att kunna logga in i er gamla databas efter sammanslagningen.
  5. Ta reda på dina inloggningsuppgifterna till PU-tjänsten från SLL. Du kommer att behöva registrera om dessa efter sammanslagningen.
  6. Ta reda på ditt lösenord till ARV. Du kommer att behöva registrera om det efter sammanslagningen.

Steg 5: Efter sammanslagning

...

  1. Starta SGX.
  2. Ange ditt nya databasnamn som du har fått av oss via mejl efter sammanslagningen. 
  3. Inloggning är möjlig med ditt e-tjänstekort, med Yubikey i kombination med lösenord eller med Mobilt BankID.
  4. Verifiera att dina uppgifter är korrekta.
    1. Inställningar | Administrera användare
    2. Inställningar | Administrera klinik
  5. Verifiera e-frikort om du har ett e-frikortsavtal med ditt landsting. För att testa om e-frikortstjänsten fungerar i SGX så kan du öppna Patientregistret och välja en patient och välja  uppe i menyn.
  6. Gör några stickprov på dina senaste patienter, besök och journaler och verifiera att uppgifterna är korrekta.
  7. Du behöver registrera om inloggningsuppgifterna för PU-tjänsten från SLL.
  8. Om du har ersättningsavtal Nationella taxan /ARV och skickar dina filer direkt från SGX behöver du registrera om ditt lösenord till ARVVerifera att du kommer åt dina mallar och fraser.
  9. Efter verifieringen så är det bara att börja jobba i SGX. 

...