För att skicka SMS måste aktivera SMS genom att ange Avsändare under Inställningar | Klinikinställningar | Externa tjänster | SMS.
Anger du ditt mobilnummer kan mottagaren svara på SMS'et. Du kan även skriva något annat ex. Rehab AB (max 11 tecken) och då kan inte mottagaren svara.
Du kan även nå den inställningen från bokningsfönstret via
...
För att skicka SMS-påminnelse till patienten kryssar du i "Skicka påminnelse via SMS dagen innan besöket" i bokningsfönstret.
Du kan även välja att SMS-påminnelse ska föreslås automatiskt när du bokar en patient i tidboken under Inställningar | Klinikinställningar | Kommunikation.
Du kan även nå den inställningen från bokningsfönstret via
...
Under i de flesta fönster kan du skicka SMS till patienten, under förutsättning att du har registrerat patientens mobilnummer och att patienten samtycker till kommunikation via SMS. Mobilnumret och samtycket registreras i patientuppgifter.
Du kan även skicka SMS till valfri mottagare under Meddelande , | Skicka SMS.
Du kan skapa mallar för SMS-meddelande under Mallar, SMS.
Du måste ange Avsändare under Inställningar, Klinikinställningar, Externa tjänster, SMS.
Kostnad
- 1 - 160 tecken = 0,75 kr.
- 161 - 306 tecken = 1,50 kr,
- 307 - 459 tecken = 2,25 kr.
- Ingen fast månadskostnad tillkommer.
SMS skickas med hjälp av vår underleverantör Sinch genom att använda sms-tjänsten godkänner du att personuppgifter (mobilnummer och sms-text) behandlas av Sinch. Du ska alltid tänka på vad som skrivs i ett SMS.
Inställningar, Klinikinställningar, fliken Externa tjänster:
...
SMS
...
.
...
Du kan även nå den inställningen från bokningsfönstret via
Inställningar, Klinikinställningar, fliken Besök:
Under Inställningar, Klinikinställningar, Kommunikation kan du även välja om SMS-påminnelse skall föreslås automatiskt när du bokar en patient i kalendern,
...
...
Kommunikationshistorik: Under Fler patientrelaterade val kan Du se kommunikationshistorik för patienten.
...