Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  1. Du kan registrera uppgifter i REHAB II fram till klockan 12:00 dagen för flytten, eller enligt överenskommelse med REHAB INFO.
  2. Besök som du har registrerat i REHAB II skickas in till Region via REHAB II.
  3. Du behöver vara tillgängliga mellan 12.00-17:00, eller enligt överenskommelse med REHAB INFO, för att godkänna att REHAB INFO kopplar upp sig till den dator där du har Rehab REHAB II installerat.
  4. Om du jobbar efter att REHAB INFO har hämtat din information efterregistrerar du uppgifterna i SGX när du får tillgång till systemet.

När flytten är klar meddelar vi dig via e-post. Normalt är din flytt klar under nästkommande dag och du kan logga in i SGX och verifiera enligt Steg 8.

Steg 8: Verifiering innan start

Innan du börjar arbeta i SGX behöver du Du behöver avsätta tid för att verifiera att dina uppgifter har överförts korrekt till SGX.

...

Notera! Denna verifiering ska göras senast dagen innan du börjar jobba i SGX. 

  1. Starta SGX.
  2. Ange dina inloggningsuppgifter som du har fått av oss via e-post. 
  3. Logga in.
  4. Om det saknas obligatoriska uppgifter såsom mobilnummer och e-post kommer du att behöva fylla i dessa när du startar SGX.
  5. Gör några stickprov på dina senaste patienter, besök och journaler och kontrollera att uppgifterna har överförts korrekt.
  6. Kontrollera att dina uppgifter är korrekta.
    1. Inställningar | Administrera användare.
    2. Inställningar | Administrera mottagning.
    3. Inställningar | Administrera klinik.
      1. Var speciellt noga med att kontrollera att du har rätt arvodestyp, A- eller B-praktik då detta påverkar din ersättning. 
      Inställningar | Klinikinställningar.
  7. Om du har e-frikortsavtal med din region kontrollerar du integrationen till e-frikortstjänsten är påslagen.
    1. Öppna Patientregistret och välj en patient som inte har kommit upp i frikort.
    2. Öppna frikort .
    3. Kontrollera att du ser patientens registrerade betalningar och återstående belopp till frikort.
  8. Om du upptäcker något fel måste du kontakta oss omedelbart.

  9. Efter verifiering kan du börja använda SGX. 

Steg 9: SGX

Efter övergång flytt till SGX

  1. Om din region tillåter att du skickar in flera filer per månad. Skicka in en fil så fort som möjligt för att verifiera att allt fungerar korrekt så att eventuella problem hinner lösas innan månadsskiftet.

...