...
I patientöversikten kan Du se alla patientens ärenden.
1.Alla användare (behandlare i kliniken) kan registrera besök på alla ärenden.
2.Alla stängda ärenden visas i grå text och med texten "Avslutat".
3.Alla öppna ärenden visas expanderade oavsett om användaren har registrerat besök eller inte i ärendet.
4.Vid snabbregistrera eller skapa nytt ärende hämtas kontaktorsak från patientens senaste stängda ärende. Du ändrar eller behåller det.
5.Alla användare kan ändra specifika ärendeuppgifter på alla ärenden.
7.Alla användare kan ta bort borttagbara ärenden (ärenden utan innehåll, besök, status o.s.v.).
Eftersom allt skall rymmas inom ett ärende kan det hända att Du måste ange inom vilket ärende Du vill registrera besök, skapa en akupunktur eller liknande.
Finns det ärende Du skall jobba i så väljer Du det. Finns inte ärendet kan Du snabbregistrera ett ärende genom att ange ex. diagnos/ kontaktorsak samt datum.
Välj eller snabbregistrera ärende
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Om patienten samtycker till delad journalföring kan Du se även andra behandlares besök/status.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
- Alla användare (behandlare i kliniken) kan registrera besök på alla ärenden.
- Alla stängda ärenden visas i grå text och med texten "Avslutat".
- Alla öppna ärenden visas expanderade oavsett om användaren har registrerat besök eller inte i ärendet.
- Vid snabbregistrera eller skapa nytt ärende hämtas kontaktorsak från patientens senaste stängda ärende. Du ändrar eller behåller det.
- Alla användare kan ändra specifika ärendeuppgifter på alla ärenden.
- Alla användare kan ta bort borttagbara ärenden (ärenden utan innehåll, besök, status o.s.v.).
...
På varje ärende finns JAAMIS, ett utvärderingsinstrument för behandlingsresultat:
...