Om du eller patienten har fortsatta problem att använda videosamtal efter att ha följt nedanstående instruktioner rekommenderar vi att ni använder mobiltelefon med mobilt data.
Webbläsare Chrome
- Webbläsaren Chrome som fungerar bra för både patient och behandlare.
- Om du inte har Chrome som standardwebbläsare. För att Chrome ska öppnas automatiskt när du startar videosamtal eller chatt kan du välja Chrome som din standardwebbläsare, https://support.antwork.se/x/FAI7AQ
Webbläsare Edge
Webbläsare Safari
- Användare med iPhone/iPad bör köra den inbyggda webbläsare Safari då Apple i vissa fall har låst ned videofunktionen i andra webbläsare som t.ex. Chrome.
Kända fel och problem
- VPN-tunnlar kan orsaka kommunikationsproblem. Videosessionen kan då inte starta.
- Videosamtal på mobil kan tappa ljudet om telefonen ringer under pågående videosamtal.
Felsökning
- Videokamera fungerar inte pga användaren har valt att blockera kamera och mikrofon.
Öppna kamerainställningar och tillåt åtkomst för kamera och mikrofon.