You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Next »

Steg 1: Verifiera installationsprogram

  1. Inloggning kommer endast vara möjlig via ditt SITHS-kort. För att kunna använda ditt SITHS-kort behöver du ha Net ID installerat på din dator. Du kan ladda ned programmet på http://www.vardgivarguiden.se/avtaluppdrag/it-stod-och-e-tjanster/etjanstekort/hantera-ditt-etjanstekort/
  2. Installera nya SGX via detta installationsprogram. Det är inget problem att ha både gamla och nya SGX installerat på datorn. https://install.antwork.se/filer/SGX.WinUI.Installer.exe
  3. Om du har problem att installera kontakta oss. Kända problem kan vara
    1. Virusskydd
    2. Microsoft .Net framework 4.7.1 kan saknas på din dator, https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=56116
  4. Efter lyckad installation har du fått en SGX-ikon på ditt skrivbord.
  5. Dubbelklicka på ikonen och verifiera att du kommer till inloggningsrutan. Då är installationen klar. Välj Avbryt. 

Steg 2: Inför konvertering

Efter sista arbetsdagen i gamla SGX.

  1. Vad som inte konverteras med till nya SGX:
    1. Skulder och fakturor.
    2. Bokföring.
  2. Se till att skicka in alla dina landstingsbesök i gamla SGX.
  3. Se till att alla dina notat är signerade i gamla SGX.
  4. Ta ut bokföringsunderlag från gamla SGX och spara undan.
  5. Ta en säkerhetskopia i gamla SGX. Både sgx.zip samt dok.zip ifall du har några länkade dokument.
  6. Antwork kommer inte att spara din säkerhetskopia efter konvertering. Du måste själv spara din säkerhetskopia från gamla SGX ifall du behöver återställa informationen.
  7. Skicka säkerhetskopian till Antwork.

Steg 3: Konvertering

  1. Vi konverterar dig till nya SGX.
  2. Vi återkopplar till dig via mejl när det är klart att gå igång skarpt i nya SGX. 

Steg 4: Efter konvertering

Dags att börja jobba i nya SGX.

  1. Starta SGX.
  2. Ange ditt databasnamn som du har fått efter konverteringen och logga in med ditt SITHS-kort. Inloggning kommer endast vara möjlig via ditt SITHS-kort.
  3. Om det saknas obligatoriska uppgifter kommer du att behöva fylla i dessa innan du kan fortsätta.
  4. Verifiera att dina uppgifter är korrekta.
    1. Inställningar | Administrera användare
    2. Inställningar | Användarinställningar
    3. Inställningar | Administrera klinik
    4. Inställningar | Klinikinställningar
    5. Arkiv | Systemadministration | Systeminställningar
  5. Verifiera e-frikort om du har ett e-frikortsavtal med ditt landsting. För att testa om e-frikortstjänsten fungerar i SGX så kan du öppna Patientregistret och välja en patient och välja F:et uppe i menyn.
  6. Gör några stickprov på dina senaste patienter, besök och journaler och verifiera att uppgifterna är korrekta.
  7. Efter verifieringen så är det bara att börja jobba i nya SGX. 

Steg 5: Nya SGX

Efter övergång till nya SGX

  1. Vi startar körningar och jobb som bl.a. skickar SMS-påminnelser för morgondagens besök, stänger ärenden som inte haft besök på 3 månader och autosignerar dina notat som är äldre än 2 veckor.
  2. Backup på ditt data sker dagligen helt automatiskt.
  3. Läs mer om nyheter i nya SGX,  

 

  • No labels