Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Vi rekommenderar starkt att du tittar om något gäller dig.

2021-04-12

Utbildning 13/4 och 11/5

Grundutbildning i SGX. Vi tittar bl.a. på besöksregistrering, e-frikort/frikort, journalen, fakturering och skicka fil till regionen. Alla är välkomna att anmäla sig, gamla som nya SGX:are.

”SGX - Utbildning”, tisdag, kl. 13/4 11:30-13:00 - Anmäl dig här
”SGX - Utbildning”, tisdag, kl. 11/5 11:30-13:00 - Anmäl dig här

Image Added

2021-03-31

(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)

Glad påsk!

Vi hoppas att ni får en fin påskhelg med sol och varma vindar! På torsdag kommer en ny version av SGX med ett påskägg som vi hoppas att många av er kommer att uppskatta!

Åke, Ulrika & Patrik

(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)(star)

Image Added

2021-03-26

Störningar videosamtal

Vi har fått in felrapporter från 6 st användare om störningar med videosamtal. Det verkar gälla iPhone/iPad. Skicka gärna in supportärenden med information gällande vilka enheter som användes, vilken tid och vilket steg som misslyckades.

Image Added

2021-03-03

Begränsad support vecka 10

Den 8-12/3 har vi begränsad bemanning i supporten. 

Extra viktigt att du 

  1. Först söker i SGX Hjälp
    1. Välj F1 för att öppna SGX Hjälp för ett specifikt hjälpavsnitt.
    2. Hjälp | SGX Hjälp. Skriv in sökord i rutan Search/Sök högst upp till höger och välj lämpligt sökresultat. Notera att du inte ska logga in.
  2. Supportärende
    1. Skapa ett supportärende direkt i SGX. 
    2. E-posta till support@antwork.se
  3. Vid akuta fel eller problem ring supporten på 08-32 10 50.


Utbildning idag

Alla är välkomna att anmäla sig. Vi kommer bl.a. att titta på besöksregistrering, e-frikort/frikort, journalen, fakturering och skicka fil till regionen.

”SGX - Utbildning”, torsdag, kl. 4/3 11:30-13:00 - Anmäl dig här
”SGX - Utbildning”, tisdag, kl. 13/4 11:30-13:00 - Anmäl dig här
”SGX - Utbildning”, tisdag, kl. 11/5 11:30-13:00 - Anmäl dig här

Image Added

2020-02-24

Problem med Bank-ID i går kväll, tisdag, se här >>>

Image Added

2021-02-10

Kommande nya funktioner

BokaDoktorn: Nu kan du få full integration till Kuralink direkt i din tidbok i SGX. Anmäl intresse via support@antwork.se.

Tidbok på webben: Vi har nu satt igång jobbet med Tidbok på webben där ni som behandlare kan logga in med Mobilt BankID och se era inbokade tider på webben.

Uppskattade funktioner i SGX

SPAR: Sedan en tid tillbaka har vi den uppskattade integrationen till Skatteverkets personuppgiftstjänst SPAR för att hämta person- och adressuppgifter, läs mer här. Innan du kan aktivera tjänsten måste du ha ett avtal med Skatteverket, avtal för SPAR.

SMS: Om du använder tidboken i SGX kan du välja att skicka påminnelser via SMS dagen innan besöket. Läs här om hur du kommer igång med SMS-påminnelser

Utbildning

Nu kör vi en sista grundutbildning i SGX för denna gång. ”SGX - Utbildning”, onsdag, kl. 17/2 11:30-13:00 - Anmäl dig här

Gammalt och nytt för 2021

Support: För att kunna upprätthålla fortsatt bra support ber vi att ni skickar alla supportfrågor till support@antwork.se eller skapar ett supportärende direkt i SGX. För supportfrågor via telefon når ni oss på supportnummer 08-32 10 50.

Personnummer: För att öka säkerheten ytterligare i SGX behöver vi kunna identifiera alla användare. Ett första steg i detta är att alla som inte tidigare har angett sitt personnummer i SGX kommer att behöva ange detta vid inloggning i SGX. 

Värvningskampanjen är slut: Värvningskampanjen som vi körde våren 2020 är avslutad.

Kostnad för sammanslagning: Vi kommer framgent att ta ut en avgift för sammanslagning och annan flytt av information, se prislista. Export/avslut i SGX ingår som vanligt i din användarlicens.

Image Added

2021-01-26

Region Stockholm, ARV. Nu verkar ARV ha uppgraderat taxan för 2021 och det går att skicka in filer igen. Du som skickat in filer tidigare och som ej blivit godkända kan skicka dessa filer igen, se här >>>

Image Added

2021-01-22

Driftstörning i SPAR - löst

Just nu är det en oplanerad driftstörning i SPAR som påverkar alla tjänster. Det går inte att logga in som privatperson eller företag på vår hemsida. Personsökning program-program och filtransport program-program går inte att nå.

Felsökning pågår, vi har förnärvarande ingen prognos för när det kan vara löst.
Information om dirftstörningen kommer att uppdateras på hemsidan.

För uppdaterad information, https://www.statenspersonadressregister.se/root/om-spar/aktuellt.html

Image Added

2021-01-07

Begränsad support vecka 2

Måndag till onsdag den 11-13/1 har vi många nya kunder som startar med SGX och vill då gärna hålla telefonlinjen öppen för brådskande frågor som kan uppstå i samband med uppstart. Om möjligt så e-posta dina ärenden till support@antwork.se. Skriv gärna om det är brådskande så ska vi svara så fort vi får möjlighet.
Du som har flyttat över tidigare men ännu inte har startat. Förbered dig väl inför start i SGX genom att

Image Added

2021-01-05

Region Stockholm, ARV. De har inte hunnit uppdatera till nya taxan i ARV, inte första gången. Det är m.a.o. ingen större idé att skicka in filer till ARV innan det är klart. Håll kollen på ARV-portalen för att se när det är fixat. Har du skickat in filer för 2021 innan de är klara måste dessa skickas in på nytt efter att de är klara.

Image Added

2020-12-18

(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)

Kära SGX:are!

Tack för detta år! Det är så roligt och givande att utveckla nya och förbättrade funktioner när ni är så glada, idérika och positiva! 

En önskan om en fin jul till er alla!

God Jul & Gott Nytt År!

Åke, Ulrika & Patrik

(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)(star)(green star)(red star)

Image Added

2020-12-07

Driftstörning SGX

Driftstörning i SGX 16:11-16:18. Tjänsten är nu åter igång. 

Image Added

2020-11-17

Driftstörning Region Stockholms PU-tjänst

...

Du behöver eventuellt ändra Dina standardkoder efter de nya förutsättningarna, se här >>>

VID ANDRA ÅTERBESÖKET KOMMER SGX ATT FÖRESLÅ DEN KOD DU ANVÄNDE SENAST SÅ DEN

...

  1. Med  på stora knappraden. Härifrån kan Du skapa mallar för program för återanvändning. Dessa knyts inte till någon patient.
  2. Under febertermometern  finns . Här skapar Du program knutet till patienten. Du kan då ev. använda tidigare skapade och sparade mallar.

...

Information till dig som har ofakturerade besök i listan Ekonomi | Ofakturerade besök.

Ofakturerade besök betyder att du inte har registrerat besök som betalda i SGX. Om du använder SGX underlag för bokföring är det viktigt att detta är korrekt. Även om du inte använder dig av SGX för bokföring så behöver du göra detta steg för att kunna skriva ut kontantfakturor/kvitton och sammanställning av betalda fakturor. Kontakta supporten om du känner dig osäker på hur detta fungerar så hjälper vi dig.

...

  • Öppna listan med ofakturerade besök, Ekonomi | Ofakturerade besök.
  • Om patienten har betalat patientavgiften kontant markerar du patienten i listan och väljer ikonen Skapa kontantfaktura,
  • Välj det kontanta betalsätt som patienten betalade med, exempelvis Swish. Om du saknar ett kontant betalsätt kan du lägga till kontot, Inställningar | Konto.

  •  Välj Skapa kontantfaktura.
  • Upprepa för alla patienter i listan.

...

Om Du ex. skall registrera en ny patient idag som faktiskt var hos Dig igår så måste Du tänka på att när Du registrerar ärendet så måste Du ange kontaktdatum igår.

...

Avtalen om PU-tjänsten börjar nu komma tillbaka från SLL. Du registrerar själv in användarnamn och lösenord i SGX. Se här >>>

Ni som inte fått svar från SLL eller inte beställde PU-tjänsten i förra vändan kan följa instruktioner HÄR >>>

...

Det blir en länk i journalen och brevet syns i Patientöversikten. Vill Du ha med Dig något från journalen så kopiera det och klistra in i brevet.

...

 om att snabbregistrera ett ärende. Vill Du skriva in något mer, ex. inkommande remiss i ärendet, svara nej på snabbregistrering och tryck istället F7

så kommer Du till ärendebilden/patientöversikten. Vill Du direkt boka patienten i kalendern, klicka på  (finns i både inskrivningsbilden och ärendebilden)

...

O.B.S! Du kan ändå gå över till nya SGX och sedan skicka filerna från gamla SGX när ARV ger klartecken.

Se Skicka fil på nytt >


2019-01-03

Nytt år

Nya ersättningskoder för 2019 importeras automatiskt för alla med Nationella taxan. Var god och verifiera att ersättningarna är korrekta enligt ditt avtal. Inställningar | Ersättningskoder | 2019-01-01.

...

Information till dig som har ofakturerade besök i listan Ekonomi | Ofakturerade besök.

Ofakturerade besök betyder att du inte har registrerat besök som betalda i SGX. Om du använder SGX underlag för bokföring är det viktigt att detta är korrekt. Även om du inte använder dig av SGX för bokföring så behöver du göra detta steg för att kunna skriva ut kontantfakturor/kvitton och sammanställning av betalda fakturor. Kontakta supporten om du känner dig osäker på hur detta fungerar så hjälper vi dig.

...

  • Öppna listan med ofakturerade besök, Ekonomi | Ofakturerade besök.
  • Om patienten har betalat patientavgiften kontant markerar du patienten i listan och väljer ikonen Skapa kontantfaktura,
  • Välj det kontanta betalsätt som patienten betalade med, exempelvis Swish. Om du saknar ett kontant betalsätt kan du lägga till kontot, Inställningar | Konto.

  •  Välj Skapa kontantfaktura.
  • Upprepa för alla patienter i listan.

...

Om Du ex. skall registrera en ny patient idag som faktiskt var hos Dig igår så måste Du tänka på att när Du registrerar ärendet så måste Du ange kontaktdatum igår.

...

Avtalen om PU-tjänsten börjar nu komma tillbaka från SLL. Du registrerar själv in användarnamn och lösenord i SGX. Se här >>>

Ni som inte fått svar från SLL eller inte beställde PU-tjänsten i förra vändan kan följa instruktioner HÄR >>>

...

Det blir en länk i journalen och brevet syns i Patientöversikten. Vill Du ha med Dig något från journalen så kopiera det och klistra in i brevet.

...

 om att snabbregistrera ett ärende. Vill Du skriva in något mer, ex. inkommande remiss i ärendet, svara nej på snabbregistrering och tryck istället F7

så kommer Du till ärendebilden/patientöversikten. Vill Du direkt boka patienten i kalendern, klicka på  (finns i både inskrivningsbilden och ärendebilden)

...