Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

När flytten är klar meddelar vi dig via e-post. Normalt är din flytt klar under nästkommande dag och du kan logga in i SGX och verifiera enligt Steg 8. Ta gärna med dig din dator hem om du inte har möjlighet att logga in i SGX hemifrån på annat sätt.

Steg 8: Verifiering innan start

...

  1. Starta SGX.
  2. Ange dina inloggningsuppgifter som du har fått av oss via e-post. 
  3. Logga in.
  4. Om det saknas obligatoriska uppgifter såsom mobilnummer och e-post kommer du att behöva fylla i dessa.
  5. Gör några stickprov på dina senaste patienter, besök och journaler och kontrollera Kontrollera att uppgifterna har överförts korrekt genom att göra några stickprov.
    1. Patienter. https://support.antwork.se/x/iQBn
    2. Besök. https://support.antwork.se/x/kQBn
    3. Journaler. https://support.antwork.se/x/jABn
    4. Tidbok. https://support.antwork.se/x/NAAF
  6. Kontrollera att dina uppgifter är korrekta.
    1. Inställningar | Administrera användare.
    2. Inställningar | Administrera mottagning.
    3. Inställningar | Administrera klinik.
      1. Var speciellt noga med att kontrollera att du har rätt arvodestyp, A- eller B-praktik då detta påverkar din ersättning. 
  7. Om du har e-frikortsavtal med din region kontrollerar du integrationen till e-frikortstjänsten är påslagen.
    1. Öppna Patientregistret och välj en patient som inte har kommit upp i frikort.
    2. Öppna frikort .
    3. Kontrollera att du ser patientens registrerade betalningar och återstående belopp till frikort.
  8. Om du upptäcker något fel måste du kontakta oss omedelbart.

  9. Efter verifiering kan du börja använda SGX. 

...