Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Innan du kan börja använda SGX behöver du godkänna och skriva under Antwork's avtal gällande SGX.

  1. E-post med avtal skickas till dig enligt överenskommelse.
  2. Du godkänner avtalen genom att fylla i dina företagsuppgifter och intyga att du godkänner avtalen i ett vändande mejl till oss, support@antwork.se.Mejlet skickas till dig enligt överenskommelse.
  3. Avtal som ska godkännas för att använda SGX
    1. Allmänna villkor SGX.pdf
    2. Personuppgiftsbiträdesavtal.pdf
  4. Avtal som ska godkännas för att använda e-frikortstjänsten via SGX. För att använda e-frikortstjänsten behöver du även teckna ett separat e-frikortsavtal med regionen.
    1. Integrationsavtal eFrikort via SGX.pdf

...

  1. Om du vill använda integration till e-frikortstjänsten i SGX behöver du skriva ett eFrikortsavtal med din region samt beställa ett personligt HSA-id. Om du har ett e-tjänstekort loggar du in på e-frikortsportalen och godkänner deras avtal annars kontaktar du din handläggare på regionen som hjälper dig vidare.
  2. Som vårdgivare i region Stockholm har du gratis tillgång till Personuppgiftstjänsten. Läs mer här om hur du beställer behörighet till tjänsten.
  3. Som auktoriserad vårdgivare i region Stockholm behöver du ett avtal med Carepoint för att kunna skicka in dina filer till GVR-portalen.

Steg 6: Förberedelser

  1. Inloggning
    1. Om du vill logga in med en Yubikey måste du beställa din Yubikey i god tid. Yubikey för inloggning kostar 500 kr exkl. moms (625 kr inkl. moms) i engångskostnad. 
    2. Om du vill logga in med Mobilt BankID meddelar du Antwork ditt personnummer.
  2. Säg upp avtal.
    1. Backuper och uppdateringar sköts automatiskt i SGX. Om du har ett eget abonnemang för en backup-lösning kan du säga upp avtalet inför start i SGX.
    2. SGX är en molntjänst och kräver ingen server. Om du har avtal för en serverlösning kan du säga upp avtalet inför start i SGX.
    3. Det kostar 60 öre/st exkl. moms (75 öre inkl. moms) att skicka SMS i SGX. Ingen fast månadskostnad tillkommer och inget separat abonnemang krävs. Om du har ett eget abonnemang för SMS kan du säga upp avtalet inför start i SGX. Läs mer om SMS.
  3. Skaffa avtal
    1. Om du vill använda dig av en extern personuppgiftstjänst i SGX för att automatiskt hämta person- och adressuppgifter, läs mer här, Tjänsten är gratis för dig med avtal i Region Stockholm.
      1. Avtal SPAR.
      2. Avtal Region Stockholm
    2. Om du vill använda dig av e-frikort och saknar HSA-id och e-frikortsavtal med din region, läs mer här.
    3. Du behöver ha en stabil internetuppkoppling.
  4. SMS

    1. I och med flytten får varje behandlare 100 gratis SMS att nyttja i SGX för t.ex. bokningspåminnelser. Läs mer här, https://support.antwork.se/x/JwAFAQ

    2. Om du har påminnelse via SMS eller vill ha det direkt i SGX meddelar du oss vilken avsändare du vill ha så ordnar vi med det i och med flytten.

      1. Ange avsändare för SMS, mobilnummer eller en text (max 11 tecken, A-Z, 0-9, -) (0 - 11)

      2. Ange om påminnelse via SMS ska skickas på morgonen vid 8.00 (10.00 lör/sön) dagen innan besöket eller på kvällen 19.00 dagen innan besöket.

Steg 7: Kör igång

Dags att börja jobba i SGX. Om du vill kan du logga in i SGX och utföra förberedande sysslor som t.ex. att lägga upp patienter, skapa mallar och skapa tidschema utan att du behöver betala användarlicens. Det är först när du börjar jobba i SGX och behandla patienter, skriva journal, skapa fakturor o.s.v. som du betalar för din användarlicens.

...